Képzés hivatalos neve | Érzelmi intelligencia fejlesztése |
---|---|
Képzés típusa | távoktatás (kontakt órás) |
Besorolás | Pedagógus továbbképzés |
Oktatás módja | Képzés |
Képzés jellege (2019-ig) | szakmai továbbképző |
Óraszám | 30 óra (8 óra kontakt óra) |
Tanóra hossza | 45 Perc |
Min. létszám | 1 Fő |
Max. létszám | 30 Fő |
Alapítási engedély szám | 9-333/2018 |
Megszerezhető végzettség | Tanúsítvány |
Kreditpontok száma | 30 |
Szintfelmérés kérhető | nem |
Vizsgával zárul a képzés | igen |
Vizsgára bocsátás feltétele | részvétel a kontakt órákon és az elektronikus oktatóanyagban előírt idő eltöltése |
Számonkérés módja | vizsga |
Képzés célja | A továbbképzés célja az óvodapedagógusok szakmai repertoárjának bővítése, emocionális tudásának elmélyítése. Az érzelmi intelligencia fejlesztésével, valamint az óvodapedagógus által használt tudatos, én-üzeneteket tartalmazó kommunikáció segítségével egy feszültségmentesebb, megoldásorientált nevelői attitűd kialakítása. További cél a naprakész elméleti ismeretek megszerzésén túl olyan gyakorlati tippek, jó gyakorlatok ismertetése, amelyek segítik egy támogató óvodai közeg kialakítását, ezzel segítve a pedagógusok munkáját és a gyermekek harmonikusabb szociális fejlődését és beilleszkedését. A továbbképzésen elsajátított elméleti és gyakorlati ismeretek segítségével a pedagógus a speciális igényekkel rendelkező gyermekek számára is képessé válik hathatós segítséget nyújtani. |
Képzés célcsoportja | A továbbképzési program célcsoportjának tekinthetők mindazon óvodapedagógusok, akik szeretnék ismereteiket bővíteni az érzelmi intelligencia tudatos fejlesztésében. |
Kompetenciák | A képzésben résztvevő: ismerje az érzelmi intelligencia fogalmát, modelljeit; ismerje az érzelmi intelligencia fejlődésének szakaszait; a korai kötődési mintázatokat, az anya-gyermek kapcsolatát és a mintakövetés fontosságát; ismerje az érzelmi intelligencia fejlesztésének előnyeit, pozitív hatásait; sajátítsa el az érzelmi intelligencia fejlesztésének lehetőségeit, módjait, legyen képes alkalmazni az érzelmi intelligencia fejlesztésére bemutatott terápiás módszereket; ismerje az érzelmi fejlesztés alapelveit és alkalmazási lehetőségeit, legyen képes a fejlesztést támogató fizikai környezet kialakítására; sajátítsa el, hogy az egyes nehézségek hogyan befolyásolják az érzelmi intelligencia működését, kialakulását az eltérő, sajátos bánásmódot igénylő gyermekek esetében; ismerje a sajátos nevelési szükségletű gyermekek érzelmi intelligenciájának nehézségspecifikus fejlesztésének lehetőségeit; legyen képes saját érzelmi intelligenciájának fejlesztésére; sajátítsa el az önfejlesztés módjait; ismerje az egyes nevelési stílusokat. A továbbképzés tananyagegységei: 1. Az érzelmi intelligencia fogalomrendszere 2. Az érzelmi intelligencia fejlődése 3. Az érzelmi intelligencia fejlesztésének pozitív hozadéka 4. Az érzelmi intelligencia fejlesztése óvodás korban 5. A támogató óvodai közeg kialakítása 6. Érzelmi intelligencia és sajátos nevelési szükségletű gyermekek 7. Az érzelmi intelligencia fejlesztése sajátos nevelési szükségletű gyerekeknél 8. A pedagógus személyisége |
Előzetesen elvárt ismeret | Felhasználói szintű operációs rendszer és internetismeret. Az előzetesen elvárt ismeretek meglétét online szintfelmérő teszt kitöltésével ellenőrizzük, még a továbbképzésre történő jelentkezést megelőzően. A tesztet minimum 80%-os sikerességgel kell kitöltenie a jelentkezőnek ahhoz, hogy a programhoz csatlakozhasson. |
Szükséges iskolai végzettség | felsőoktatási intézményben megszerzett oklevél, diploma |
Szükséges szakmai végzettség | óvodapedagógus végzettség |
Kihelyezett formában elérhető | nem |
Jelenleg nem hirdetünk egyetlen képzést sem. Kérjük, látogasson vissza később vagy érdeklődjön cégünk elérhetőségein.
A továbbképzés célja az óvodapedagógusok szakmai repertoárjának bővítése, emocionális tudásának elmélyítése. Az érzelmi intelligencia fejlesztésével, valamint az óvodapedagógus által használt tudatos, én-üzeneteket tartalmazó kommunikáció segítségével egy feszültségmentesebb, megoldásorientált nevelői attitűd kialakítása. További cél a naprakész elméleti ismeretek megszerzésén túl olyan gyakorlati tippek, jó gyakorlatok ismertetése, amelyek segítik egy támogató óvodai közeg kialakítását, ezzel segítve a pedagógusok munkáját és a gyermekek harmonikusabb szociális fejlődését és beilleszkedését. A továbbképzésen elsajátított elméleti és gyakorlati ismeretek segítségével a pedagógus a speciális igényekkel rendelkező gyermekek számára is képessé válik hathatós segítséget nyújtani.