Hatékony kommunikáció a segítő szakmákban

A képzés célja a résztvevők számára, hogy bemutassuk a kommunikáció általános érvényű sajátosságait, szabályait és emellett a személyre szabottság és a helyzetnek megfelelő viselkedés és interakciók szükségszerűségeit is. A képzés végső célja, hogy növelje a megértést, elfogadást, bemutasson olyan speciális helyzeteket, amelyek különösen nagy érzékenységet és figyelmet igényelnek.

Képzés adatai

Képzés hivatalos neve Hatékony kommunikáció a segítő szakmákban
Képzés típusa távoktatás (kontakt órás)
Besorolás Engedélyezett felnőttképzés (D)
Oktatás módja Képzés
Képzés jellege (2019-ig) általános képzés
Óraszám 20 óra (4 óra kontakt óra)
Tanóra hossza 45 Perc
Min. létszám 1 Fő
Max. létszám 30 Fő
Megengedett hiányzás 20%
Nyilvántartásba vételi szám E-000658/2014/D062
Megszerezhető végzettség Tanúsítvány
Szintfelmérés kérhető nem
Vizsgával zárul a képzés igen
Vizsgára bocsátás feltétele részvétel a kontakt órákon és az elektronikus oktatóanyagban előírt idő eltöltése
Számonkérés módja vizsga
Képzés célja A képzés célja a résztvevők számára, hogy bemutassuk a kommunikáció általános érvényű sajátosságait, szabályait és emellett a személyre szabottság és a helyzetnek megfelelő viselkedés és interakciók szükségszerűségeit is. A képzés végső célja, hogy növelje a megértést, elfogadást, bemutasson olyan speciális helyzeteket, amelyek különösen nagy érzékenységet és figyelmet igényelnek.
Képzés célcsoportja A képzési program célcsoportjának tekinthetők mindazon személyek, akik szeretnék bővíteni a tudásukat a kommunikációs területen, fogékonyak az új ismeretekre és a kommunikációjukkal kapcsolatos önreflexióra.
Kompetenciák A képzésben résztvevő megismeri a segítő szakmára vonatkozó kommunikációs területeket és az azokra vonatkozó alapelveket. A résztvevő megérti a segítő szakmában dolgozó személyek kommunikációs feladatainak sokszínűségét. A képzésben résztvevő képessé válik a nem verbális kommunikációs formák megértésére és azok hátterében álló egyéni tulajdonságok figyelembevételével megfelelő technikát alkalmazni. A résztvevő megismeri a konfliktusok kialakulásának folyamatát és a konfliktuskezeléshez szükséges kommunikációs formákat. A képzésben résztvevő elsajátítja a különböző kulturális és társadalmi rétegek által alkalmazott kommunikációs kódokat és jelrendszereket. A képzésben résztvevő megismeri az eltérő kommunikációs képességekkel, illetve akadályozottsággal élő emberekkel való kommunikációt. A résztvevő megérti a szociális segítő szakmában dolgozók napi munkája során felmerülő kommunikációs alaphelyzeteket és az azokra adható válaszokat. Tananyagegységek: 1. Kommunikációs alapelvek a segítő szakmákban 2. Verbális kommunikáció 3. A nem verbális kommunikáció 4. Konfliktusok, konfliktuskezelés, asszertivitás 5. Kommunikációban akadályozott személyek segítése 6. Kommunikáció kulturális és társadalmi eltérések esetén – roma kliensek 7. Kommunikáció az ügyfelekkel – a segítő beszélgetés 8. Kommunikációs játszmák és stratégiák
Előzetesen elvárt ismeret Írni, olvasni, számolni tudás készsége. Egyéb feltételek: Alapszintű számítógép-felhasználói (billentyűzet és egér használat,), Internet kezelési ismeret (böngésző használata). A jelentkezési lap tartalmazza a képzésben résztvevő nyilatkozatát arról, hogy ezen ismeretekkel rendelkezik.
Szükséges iskolai végzettség ált. iskola 8 osztályánál kevesebb
Kihelyezett formában elérhető nem

Induló képzések

Jelenleg nem hirdetünk egyetlen képzést sem. Kérjük, látogasson vissza később vagy érdeklődjön cégünk elérhetőségein.